Lysekil

Vi har varit och hälsat på våra Goa vänner från Lysekil, vi träffade dom i Thailand för 1 och halvt år sedan. Men vi har hunnit hälsat på dom två gånger, så nu kommer dom upp till Skellefteå snart. Dom bjöd oss på färska havskräftor mums, vi orkade inte äta upp allt, för dom hade inte köpt lite, så dagen efter så stekte vi dom i olja vitlök, röda starka chili 2 min och det vart våran förött, sedan gjorde Per och jag coqa vin . Vi har varit där i två dagar, Vi har gått runt och kollat på stan, och nere vid havet, och den är jättevacker med mycke klippor. Ska sätta in bilder sen. Och nu sitter vi i husbilen och ska köra till Sundsvall , då har vi kört 80 mil idag, vi sover där, men först ska vi fara och se på en Epa åt Kevin. Sen i morgon så kör vi hem, vi längtar efter Kerstin kram kram

Våran resa

igår så hade vi åkt båt från Trelleborg till  rostock så vi körde ända till munchen  det var 77 mil  och Idag vaknade vi upp i München , det regnade så vi beslutade oss att  köra vidare mot österike, där var det jättevackert , höga Berg och djupa dalar.många och långa tundlar var det där Vi stannade och åt lunch där, och sen vidare till Slovenien där var det många tundlar även där. Ja,då var vi i kroatien vi kom dit kl 18. 00, det regnade, dagen efter regnade också,  så vi åkte in till poreck och shopa lite och åt lunch sen på kvällen så jag lärde dom Ersmark,så vi spelade hela kvällen. På tisdag så vaknade vi av fågelvitter och skvalpande vågor härligt ,solen sken och vi gick ut och sola och bada.på kvällen for vi in till porek  igen och åt grönpepparstek och sen till husbilen och spela ett parti Ersmark. Nästa dag:igår så hade vi åkt båt från Trelleborg till  rostock så vi körde ända till munchen  det var 77 mil  och Idag vaknade vi upp i München , det regnade så vi beslutade oss att  köra vidare mot österike, där var det jättevackert , höga Berg och djupa dalar.många och långa tundlar var det där Vi stannade och åt lunch där, och sen vidare till Slovenien där var det många tundlar även där. Ja,då var vi i kroatien vi kom dit kl 18. 00, det regnade, dagen efter regnade också,  så vi åkte in till poreck och shopa lite och åt lunch sen på kvällen så jag lärde dom Ersmark,så vi spelade hela kvällen. På tisdag så vaknade vi av fågelvitter och skvalpande vågor härligt ,solen sken och vi gick ut och sola och bada.på kvällen for vi in till porek  igen och åt grönpepparstek och sen till husbilen och spela ett parti Ersmark. Nästa dag: På förmiddagen solade vi, och sedan bar det i väg först till Slovenien och shoppa och sedan vidare till Italien  och tog in på en camping i monfalkone var och stosade lite och sen blev det ett parti ersmark. På morgonen gick vi till Polen, Dom hade 3 st stora. Efter lunch for vi mot Tyskland, sedan körde vi till kl 19.00 vi stannade och åt just före munchen. Sedan fortsatte vit till nynberg och spelade kort en stund sen sov på en rastficka. På midsommarafton började vi köra kl halv 10 vi stannade vi ett tiden och åt sill och potatis  det började spöregna och blixtra men det gick över snabbt så nu är  vi på vägen igen. Hmm nu blåste tackluckan av , skit tänk om någon bil hade fått den på rutan, Alla fall tur att Kevin är smal så han kröp upp genom hålet och teipa fast en plastpåse så vi inte behöver köra nedcabbat på Autobahn hi,hi. Nu gäller det bara att hitta en verkstad så vi kan få lagat den. Men dom hade inte någon. Vi tog in på en camping i Rostock , dagen efter for vi och shoppa  på calles Vi köpte massa öl, vi och sprit. Då vi skulle köra till ett annat ställe, vad tror ni hände jo, nästa tack lucka for i väg, det är inte sant. Ja då har vi cab både bak och fram. Nu sitter vi på båten som ska ta oss till Trelleborg. Och nu sitter vi och väntar på att vi ska få köra av färjan. MVH! Marina På förmiddagen solade vi, och sedan bar det i väg först till Slovenien och shoppa och sedan vidare till Italien  och tog in på en camping i monfalkone var och stosade lite och sen blev det ett parti ersmark. På morgonen gick vi till Polen, Dom hade 3 st stora. Efter lunch for vi mot Tyskland, sedan körde vi till kl 19.00 vi stannade och åt just före munchen. Sedan fortsatte vit till nynberg och spelade kort en stund sen sov på en rastficka. På midsommarafton började vi köra kl halv 10 vi stannade vi ett tiden och åt sill och potatis  det började spöregna och blixtra men det gick över snabbt så nu är  vi på vägen igen. Hmm nu blåste tackluckan av , skit tänk om någon bil hade fått den på rutan, Alla fall tur att Kevin är smal så han kröp upp genom hålet och teipa fast en plastpåse så vi inte behöver köra nedcabbat på Autobahn hi,hi. Nu gäller det bara att hitta en verkstad så vi kan få lagat den. Men dom hade inte någon. Vi tog in på en camping i Rostock , dagen efter for vi och shoppa  på calles Vi köpte massa öl, vi och sprit. Då vi skulle köra till ett annat ställe, vad tror ni hände jo, nästa tack lucka for i väg, det är inte sant. Ja då har vi cab både bak och fram. Nu sitter vi på båten som ska ta oss till Trelleborg. Och nu sitter vi och väntar på att vi ska få köra av färjan. MVH! Marina

Stockholm

Ja, då var vi i Stockholm . Det blir spännande om vi hinner med båten från Trelleborg- Rostock . Här är det trafikstockning , det är ju bröllop här så det är väl därför det är så mycke trafik:-( om 8 timmar går båten skit det blir spännande. Skriver snart igen kram alla 

På väg

Ja, då är vi på väg till kroatsien. Efter skolavslutningen hämtade vi Ag nes och Kevin sen drog vi, Vi stannade vid höga kusten bron och sov, det var sjukt mycke vägarbeten. Så nu är vi å vägen i gen , vi måste in i Sundsvall på trygg hansa och hämta ett grönt kort, som man måste ha med sig om man ska köra husbil i kroatsien , så nu måste jag springa in och hämta det tjing så länge, hör av mej om någon timme

Måste uppdatera

Fick ett sms av Lisette i morse, UPPDATERA BLOGGEN
så jag tänkte , det är väl dags då,
det har varit mycke i veckan ,
både  på jobbet och hemma,
men nu har jag gått på semester,
ikvöll sticker vi neråt mot Kroatsien.
Men jag ska först visa lite kort från veckan som har varit.
Do här hade Agnes och Felicia gjort åt Pappa.
Så ja ,nu måste vi packa och handla tjing!!!

Studenfest

Det började med att jag for upp till Denise och Melker och fixade Denises hår 07.20
sedan skjussade jag henne till en klasskompis kl 8.00
för där skulle dom ha Champagne frukost.
sen vart det kyrkan,
men det var så fullt inne i kyrkan så vi stod utanför och väntade
Även Melker ,David och Anton tog Studenten.
Och Feliicias kille  Krille tog Studenten.
Jättetrevligt med mycke folk, Melkers  Mamma och Pappa,och syrra
och Farfar och Farmor och Melkers Farbror med familj, Lisette ,
Min Mamma och Malkhlom , Pernilla och Olivia.
Felicia var hos Krille och Agnes for till Stockholm och spela med Sunnanå flickor 17 elit.

Vilken helg

Jättetrevlig helg,
På fredag blev  jag och Jenny utbjuden av våra karlar först på Olerys och sen ,
en show med Joe Labero,
På Lördag så var  det Pers dag,
Klockan 9,45 kom Henke, Micke,Björn och björn och hämtade Per dom for först och sköt lerduvor,
och sen fick han gräva med en grävare,
och sedan vart det lunch på Tre kronor.
Där efter for killarna och shoppa kläder till Kvällens överraskning.
Bowling på bowlingkompaniet och sedan bastu på Aurum,
medan Jag, Jenny , Lena fixade till i lokalen och gjorde taccos för nästan 50 Pers.
Klockan sex kom alla vänner och halv sju kom Per ,då vart det sång,
Ja må han leva.......
Nu ska ni få se lite kort från dagen och kvällen
En riktig super trevlig fest,
Tack till alla som hjälpte mej att fixa Pers 40 år fest,
utan er hade jag inte fixat det så bra.